Besseling Techniek completeert nieuwe huisstijl

 Wie omhoog kijkt, gaat het zien

Tijdens de HortiContact in februari werd officieel de aftrap gegeven van de nieuwe uitstraling en naam van Besseling Techniek, voorheen Besseling & All Techniek. Door de coronaperikelen is verdere promotie op beurzen niet van de grond gekomen, maar zodra de evenementen weer gehouden mogen worden, zal het bedrijf haar gezicht daar laten zien. En ondertussen doen de dekwassers hun werk, zoals ze dat, ook onder de oude naam, alweer meer dan dertig jaar doen.

Met taart in de kantine en een speech van directeur Hans Stedehouder werd het personeel meegenomen in de transitie, waarbij ook de nieuwe website werd aangestipt.

      

De machinebouwer uit Heerhugowaard had tot de naamswijziging besloten omdat de oude naam vaak voor verwarring zorgde en in de praktijk toch vaak afgekort werd tot ‘Besseling’. Omdat eind jaren ‘90, na de fusie van Besseling Machinebouw met All Techniek er een bewuste keuze werd gemaakt om beide namen vanwege de herkenbaarheid te behouden, was het soms een hele mond vol en twijfelden klanten of het ‘Besseling’ was of ‘All’.

Bewust Nederlands
Met een duidelijke naam, die refereert aan de oorspronkelijke naamgever en het type bedrijf, bestaat daar in de toekomst geen verwarring meer over. Er is expres gekozen voor het Nederlandse ‘Techniek’ omdat men trots is op de Nederlandse oorsprong, die in het buitenland als grote meerwaarde wordt ervaren. Met een fris en modern logo, wordt het door iedereen gevoeld als een nieuwe stap voorwaarts, de toekomst in.

Twee-in-één-machine
Het paradepaardje van Besseling Techniek, de Roofmaster, behoeft weinig toelichting. Het is al drie decennia een goede bekende in de internationale tuinbouw. Vanuit alle hoeken van de wereld weten tuinders de dekwasserspecialist uit de kop van Noord-Holland te vinden. “Door het integreren van opmerkingen van klanten en behoeften uit de markt, is de Roofmaster uitgegroeid tot de unieke machine die het nu is”, vertelt Jorien Plak-Schouten, sinds dit jaar aan de slag als commercieel manager bij het bedrijf.

“Niet alleen staat de Roofmaster letterlijk op eenzame hoogte wanneer het aankomt op grondig en op hoge snelheid wassen van glazen kassen, maar ook het gemakkelijk en snel ombouwen tot ware krijtmachine is bijzonder te noemen. Zeker in het voorjaar, wanneer veel tuinders kiezen voor een coating of schermmiddel ter bescherming van de planten of het beter kunnen beheersen van het klimaat, komt dat goed van pas.”

In het buitenland zijn, in tegenstelling tot in Nederland, niet altijd loonwerkers voor handen die dat krijtwerk kunnen uitvoeren. “De eigen Roofmaster kan doormiddel van een aantal kleine ingrepen dan klaargemaakt worden voor het spuiten van diverse middelen. Een twee-in-één-machine dus.”

Puntjes op de i
Meelopend in de nieuwe stijl, is het logo van de Roofmaster aangepast. Deze prijkt nu vol trots op alle nieuwe machines die de fabriek verlaten.
 
En de kers op de taart, die afgelopen maandag volgde, was toen op het in 2019 fors uitgebreide bedrijfspand het nieuwe logo werd geplaatst.